És hora de centrar-nos en l'antreprojecte de la nova llei d'educació, la LOMCE o Llei Wert, i en la greu situació a la que abocarà a l'educació pública si s'aprova i aplica.
Si pensàvem que les retallades aplicades fins ara, com la reducció dràstica dels pressupostos del govern destinats a l'educació pública, els impagaments i eliminacions de beques de llibres, menjador i transport, l'augment d'alumnat per aula i reducció de docents o la supressió de grups de reforços per l'alumnat amb necessitats educatives; afonaven l'educació pública, l'aprovació d'aquesta llei ens sumirà en el total desmantellament de l'educació pública.
Per tant, és hora de que ens adonem de la gravetat de la situació, i que més que mai ens unim i alcem les nostres veus, perquè sinó ho fem, potser serà massa tard.
Informeu-se bé del que ens ve damunt, i llegiu els enllaços que adjuntem. Algunes de les disposicions de la nova llei són:
- Concepte economicista de l'educació, que es valora amb paraules textuals, "en "output" (resultats de l'alumnat), i no del "input" (inversions, número de professors i de centres..)"
- Més obstàculs per l'alumnat, que haurà de realitzar 5 "revalides" (exàmens generals en l'acabar determinats cursos). En el cas de 4tESO i 2nBAT, no obtindràn el graduat escolar i el de batxillerat sinó aproven aquestes revalidades, encara que tinguen els cursos aprovats.
- Les "revalides" es realitzaran en cada centre, per personal extern (seran empreses privades, que a més suposarà una gran despesa econòmica)
- Es segrega a l'alumnat, derivant-lo a la FP (Formació Professional). Recorde'm que una bona FP suposa invertir en material i recursos, cosa impossible amb els pressupostos destinats a l'educació pública. Per tant, sorgiran les FP Privades i concertades.
- Les universitats imposaran els seus propis requisits per l'admissió d'alumnes, que no únicament seran acadèmics.
- Es premiarà amb més recursos econòmics a aquells centres que obtinguen millors resultats acadèmics, per tant els centres amb alumnat amb dificultats o conflictius seran marginats.
- Els directors seran la màxima autoritat del centre (el consell escolar i el claustre perden la seua capacitat de decisió), i decidirà al professorat i a l'alumnat del seu centre.
- Legalització del centres concertats segregats per sexes.
- Pèrdua de presència de matèries destinades al desenvolupament personal, creatiu i reflexiu de l'alumnat (Ètica, Història, Música, Plàstica, Tecnologia...)
BREU ANÀLISIS sobre la nova llei wert: LOMCE
Anteprojecte LOMCE complet
Comparativa LOMCE-LOE
Estudi sobre la LOMCE, per J. Félix Angulo Rasco
La LOMCE con mil ojos: Recull d'anàlisis de la LOMCE
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada